Vím, že nic nevím, přiznávají motoristé. Chtějí to ale změnit
V Česku na tom nejsme o nic líp, spíš naopak. Na rozdíl od Velké Británie, kde si koupí elektrické auto zhruba každý pátý klient, u nás je to jen každý dvacátý (a to ještě s bídou!). I zde však rychle přibývá projektů, které lidem ukazují, že elektromobily mohou být běžnou součástí jejich života. A pozitivní je, že i sami spotřebitelé vyvíjejí snahu se s elektromobily seznámit.
Peugeot Emotion Days 2025: zájem o elektrický pohon roste
Jedním z takových projektů byla roadshow Peugeot Emotion Days 2025, která během 21 dní navštívila 19 českých a moravských měst. Přilákala téměř 700 zájemců o testovací jízdy elektrickými a hybridními vozy a uskutečnilo se celkem 1 215 testovacích jízd. Největší zájem zákazníci projevili právě o elektrifikované pohony.
„Nejen na naší roadshow, ale hlavně v showroomech našich dealerů roste počet zákazníků, kteří se přicházejí seznámit s elektrickým pohonem. Chtějí informace, testovací jízdu,… zájem je naprosto evidentní. Je jen otázkou času, kdy se tento zájem promění v reálné prodeje,“ říká Filip Lapka, prodejní ředitel značky Peugeot v ČR.
Praktická zkušenost odbourává mýty
Hlavní hvězdou Peugeot Emotion Days byl elektrický Peugeot E-3008 GT, který zaujal designem, prostorností i tichým, dynamickým projevem. Testovací řidiči ocenili jeho schopnost efektivně rekuperovat energii a udržet dojezd i v horkém počasí při používání klimatizace. Právě přímý zážitek podle dealerů nejlépe boří předsudky o omezené použitelnosti elektromobilů.
Elektrifikace je jasnou prioritou
Jak uvedl Filip Lapka, akce potvrdila správnost strategie: „Zákazníci byli velmi vstřícní zejména k hybridnímu pohonu, který se stal dominantním v naší modelové řadě, a také k elektromobilům, které budou tvořit pilíř budoucích prodejů.“
Zdroj: Peugeot


