|  Technika
ne 13. července, svátek má Markéta, zítra Karolína
Auto-Moto
📷
+ 4
Peugeot se vyznačuje zejména atraktivním designem /  Peugeot

Vím, že nic nevím, přiznávají motoristé. Chtějí to ale změnit

09. července 2025 | 14:07
 0   0   /  max
Pro mnoho lidí je elektromobilita stále velkou neznámou. Vyplývá to z průzkumu, který uskutečnila značka Peugeot ve Velké Británii. Podle něj hodnotí až 43 % britských motoristů své znalosti o elektromobilech jako špatné či velmi špatné, a to přestože v Británii jezdí už přes 1,5 milionu elektrických vozů. Jen 29 % respondentů například ví, že vůz lze nabít z 20 na 80 % za méně než půl hodiny na rychlonabíječce, a celá pětina nedokáže odlišit plug-in hybrid od čistého elektromobilu.

V Česku na tom nejsme o nic líp, spíš naopak. Na rozdíl od Velké Británie, kde si koupí elektrické auto zhruba každý pátý klient, u nás je to jen každý dvacátý (a to ještě s bídou!). I zde však rychle přibývá projektů, které lidem ukazují, že elektromobily mohou být běžnou součástí jejich života. A pozitivní je, že i sami spotřebitelé vyvíjejí snahu se s elektromobily seznámit.

Peugeot Emotion Days 2025: zájem o elektrický pohon roste

Jedním z takových projektů byla roadshow Peugeot Emotion Days 2025, která během 21 dní navštívila 19 českých a moravských měst. Přilákala téměř 700 zájemců o testovací jízdy elektrickými a hybridními vozy a uskutečnilo se celkem 1 215 testovacích jízd. Největší zájem zákazníci projevili právě o elektrifikované pohony.

„Nejen na naší roadshow, ale hlavně v showroomech našich dealerů roste počet zákazníků, kteří se přicházejí seznámit s elektrickým pohonem. Chtějí informace, testovací jízdu,… zájem je naprosto evidentní. Je jen otázkou času, kdy se tento zájem promění v reálné prodeje,“ říká Filip Lapka, prodejní ředitel značky Peugeot v ČR.

Praktická zkušenost odbourává mýty

Hlavní hvězdou Peugeot Emotion Days byl elektrický Peugeot E-3008 GT, který zaujal designem, prostorností i tichým, dynamickým projevem. Testovací řidiči ocenili jeho schopnost efektivně rekuperovat energii a udržet dojezd i v horkém počasí při používání klimatizace. Právě přímý zážitek podle dealerů nejlépe boří předsudky o omezené použitelnosti elektromobilů.

Elektrifikace je jasnou prioritou

Jak uvedl Filip Lapka, akce potvrdila správnost strategie: „Zákazníci byli velmi vstřícní zejména k hybridnímu pohonu, který se stal dominantním v naší modelové řadě, a také k elektromobilům, které budou tvořit pilíř budoucích prodejů.“

Zdroj: Peugeot

Prohlédnout galerii
📷
4
Nejčtenější články
Vědci zaznamenali znepokojivý jev: Rotace Země se zrychluje a dny se stávají rekordně krátkými
Vím, že nic nevím, přiznávají motoristé. Chtějí to ale změnit
Chcete zažít dovolenou snů? Vydejte se karavanem po Evropě!
Další články
Zavřít reklamu