|  Technika
út 6. května, svátek má Radoslav, zítra Stanislav
Auto-Moto
📷
+ 5
Vozy kategorie SUV v uplynulých letech raketově rostly /  Peugeot

Zvoní esúvéčkům kvůli emisím hrana? Některým rozhodně ne

15. května 2020 | 17:39
 4   0   /  max
Žádný automobilový segment neprošel tak dramatickým růstem jako SUV. Poptávka se zdála neukojitelná. Robustní konstrukce SUV poskytuje uživatelům pocit bezpečí, vysoký posez zase rozhled a snadnější nastupování do vozu. Trendy outdoorový design je atraktivní a dodává majiteli vozu status. Pohon 4x4 je bonusem a pozvánkou za dobrodružstvím.

Není divu, že vozy kategorie SUV v uplynulých letech raketově rostly. Ukusovaly ze segmentů MPV, sedanů a dokonce i luxusních limuzín. Jenže když se pak v roce 2017 poprvé za 10 let průměrné emise v Evropě zvýšily, odborníci se shodli, že na vině jsou právě SUV. Těžká auta s pohonem 4x4 a silným motorem na rozdíl od lehkých, aerodynamických a malých konkurentů nezapadají do emisních tabulek Evropské unie. Zdá se, že se s oblíbenými terénními esúvéčky klienti budou muset rozloučit, pokud tedy nenajdou jinou cestu.

Tu nabízí například značka Peugeot. Letos na jaře uvedla dobíjecí hybrid Peugeot 3008 s výkonem úctyhodných 300 koní a pohonem 4x4. Vysoký výkon SUV a terénní charakter Peugeotu 3008 Hybrid4 jsou výsledkem kombinace tří motorů: benzínového čtyřválce PureTech o výkonu 200 koní a dvou elektromotorů spojených s baterií o kapacitě 13,2 kWh. V plně elektrickém, tedy bezemisním režimu, je dojezd vozu 59 kilometrů. Plného dobití baterie se dosáhne za necelé 2 hodiny. A spotřeba? Jen jeden a půl litru na 100 kilometrů!

Pro zákazníky, kterým se líbí styl SUV a současně nepotřebují pohon 4x4, je v nabídce o 120 tisíc levnější Peugeot 3008 Hybrid jako hybridní předokolka s emisemi na úrovni 49 g CO2/km.

Nevýhodou hybridních vozů zůstává jejich vysoká cena. Nemusíte ovšem kupovat dobíjecí hybrid, a přesto můžete mít SUV. Peugeot 3008 si můžete pořídit s konvenčním dieselovým motorem emitujícím stále poměrně nízkých 99 g CO2/km, což odpovídá spotřebě 5,1 l / 100 km. Oproti hybridní variantě ušetříte 300 tisíc korun. V nabídce jsou i benzínové motory splňující emisní normu Euro6. Ani s nimi vás nemusí trápit špatné svědomí, protože emise CO2 jsou stále na více než přijatelné úrovni. Absenci pohonu všech čtyř kol vám u Peugeotu 3008 se spalovacím motorem vynahradí systém Advanced Grip Control s volbou pěti režimů jízdy a kontrolou jízdy ze svahu. Díky této technologii se můžete bez obav vydat i do lehčího terénu. Peugeot 3008 vás nezklame ani z hlediska prostornosti. Zavazadelník o objemu 520 l vás potěší i praktickými doplňky, jako jsou dvoupolohová posuvná podlaha nebo hands-free otevírání dveří.

Toužíte-li však po ještě větším prostoru, sáhněte po SUV Peugeot 5008. Ani ten se nemusí obávat, že ho úředníci EU zatratí. Emituje totiž jen 100 g CO2 /km.  Velký sedmimístný vůz dokáže dokonale uspokojit potřeby celé rodiny. Zahrne vás luxusem a kvalitou, nabídne nepřebernou řadu technologií a překvapí vás svými dynamickými jízdními vlastnostmi. Objemem zavazadlového prostoru 780 l přitom patří mezi premianty ve své kategorii. Celá posádka vozu si může dopřát dokonalé pohodlí. S rozvorem 284 cm je totiž Peugeot 5008 jedním z nejprostornějších vozů segmentu velkých SUV. Peugeot 5008 stejně jako 3008 nyní pořídíte s bonusem 20 000 Kč na skladové vozy a můžete využít také 0% úvěr. 

Prohlédnout galerii
📷
5
Témata: SUV, auto, moto, hybridní vozy
Nejčtenější články
Šeřík nejen krásně voní, ale hodí se i na výrobu chutného medu nebo domácího sirupu
Mladých žen s rakovinou prsu stále přibývá. Nádor zachycený včas je dobře léčitelný, jeho zanedbání však může pacientku stát život, varuje lékařka
Příliš tvrdá voda ovlivňuje domácnost víc, než si možná uvědomujete. Zničit může spotřebiče i potrubí. Vliv má také na pokožku a vlasy
Další články
Zavřít reklamu