|  Technika
ne 22. června, svátek má Pavla, zítra Zdeňka
Auto-Moto
📷
+ 2
Volvo 164 bylo vlajkovou lodí švédského výrobce /  Internet

Luxusní osmiválcové Volvo 164 oslavilo již padesáté výročí

24. srpna 2018 | 10:59
 4   0   /  tok
V dobách, kdy u nás vládla totalitní režim, ve Švédsku vznikal legendární vůz s názvem Volvo 164. Nová vlajková loď autombilky Volvo byla poprvé představena světu na autosalonu v Paříži v roce 1968 a nedávno oslavilo své padesáté výročí.

Automobilka Volvo si s myšlenkou vytvořit luxusní a silný vůz pohrávala již delší dobu. V druhé polovině padesátých let minulého století se konečně rozhodlo o vývoji velkého luxusního Volva s motorem V8 a výraznou vertikálně designovanou maskou chladiče.

V roce 1960 se však od projektu upustilo, jelikož trendy v automobilovém průmyslu a celková situace na Evropském kontinentu naznačovala, že budoucnost bude patřit spíše kompaktním vozům. Stejná poptávka byla v té době patrná také v zámoří.

O šest let později se po uvedení řady 140 v hlavách konstruktérů zrodila myšlenka osadit tento kompaktní model řadovým šestiválcovým motorem. To by automobilce Volvo umožnilo vytvořit kombinaci prestižního a současně i kompaktního vozidla přesně na míru aktuálním potřebám zákazníků.

Designér automobilky využil projektu 358 z padesátých let, přičemž znak Iron Mark se opět dočkal dominantní pozice, podobně jako tomu bylo u prvního Volva vyrobeného v roce 1927. Stejné umístění na diagonálním přepažení je u automobilů Volvo k vidění dodnes.

Podvozek řady stočtyřicítky byl v přední části prodloužen o 10 cm, aby se vytvořil dostatek prostoru pro uložení nově vyvinutého řadového šestiválce. Motor o výkonu 145 koní s označením B30 měl zdvihový objem 3 litry a byl vybaven dvojicí karburátorů. O přenos výkonu se pak starala německá převodovka ZF, jejíž součástí byla relativně krátká řadicí páka umístěná ve středovém tunelu.

Interiér byl potažen silným vlněným materiálem a působil velice luxusním dojmem. Po prvním roce výroby se model 164 ve standardu dočkal koženého čalounění, integrovaných přídavných světel halogenového typu a opěrek hlavy. Vozidla určená pro USA byla samozřejmě nabízena s elektrickým stahováním okem, elektricky ovladatelným střešním oknem, klimatizací a tónovanými skly.

Volvo 164 bylo po celou dobu svého výrobního cyklu neustále inovováno a obohacováno o nové funkce, mezi které patří například elektronicky řízené vstřikování paliva, které bylo součástí výbavy od modelové řady z roku 1972. V roce 1976 tento legendární model nahradilo Volvo 264. Dále čtěte: (Speciál Tatra 815 TPL utáhl bez problémů čtyřsettunové letadlo).

Prohlédnout galerii
📷
2
Nejčtenější články
Další články
Zavřít reklamu